مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

۸ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

فلسفه عزاداری

 

 

.:.سر اینکه سفارش کرده اند هرروز زیارت عاشورا بخوانید و نسبت به اهل یبت(علیهم السلام) تولّی داشته باشید و برآن ها صلوات ودرود بفرستید و از دشمنان تبری بجوییدبرای آن است که از طرز فکر معاندان ایشان منفور شود و گرنه هم اکنون سخن از معاویه و یزید نیست تا آن ها را لعنت کنیم.نام و یاد آن ها رخت بر بسته و قبرشان نیز زباله دانی بیش نیست.الان سخن از فکر و راه یزید و یزدیان است.(آیة الله جواد آملی،حماسه وعرفان،ص310)

ادامه مطلب را بخوانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۳۵
HOSSEIN,A
رجز خوانی حماسی میثم مطیعی علیه داعش 
• زمان : 7:03 
فایل صوتی جدیدترین مداحی حماسی به زبان عربی "علیه گروه تکفیری داعش" با نوای حاج میثم مطیعی که در جلسه هفتگی هیئت شهدای گمنام تهران، مورخ 94/05/08 اجرا شده است.
مداحی حماسی «یاداعشُ تَبَّاً» مبارزه با تکفیری ها را جنگ خیبری دیگر می‌داند که در نتیجه آن داعشی‌ها که فرزند رژیم اشغالگر صهیونیستی هستند نابود خواهند شد. در بخش دیگری از این مداحی، قسم یاد می‌شود که با مجاهدت فدائیان اهل بیت (علیهم السلام)، حرم‌های مقدس، گلدسته‌ها و مناسک مذهبی مربوط به آنها از جمله پیاده روی اربعین برای همیشه برقرار خواهد ماند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۲
HOSSEIN,A
 
داستانی از زندگانی امام علی (علیه السلام)
نهی از اسراف آب

«حسن بصری» و امیر مومنان(علیه السلام)،کنار شط فرات ایستاده بودند.حسن بصری قدحی آب برداشت.مقداری از آن را خورد و بقیه آن را روی زمین ریخت.حضرت علی(ع) به او فرمود:«تو اسراف نمودی و زیادی آب را به روی زمین ریختی ،در حالی که میتوانستی بقیه آب را داخل شط بریزی».

حسن بصری گفت: شما که خون مسلمانان را میریزی ،اسراف نیست، ولی کار من با این مقدار آب اسراف است؟

امام فرمودن:«اگر در ریختن خون مسلمانان اسراف کردم، چرا به آنان-دشمنان-کمک نکردی و با من نجنگیدی؟»حسن بصری گفت: من آماده ی جنگ شدم ولی همین که از خانه بیرون آمدم ،شنیدم که قاتل و مقول هر دو در جهنّمند.

حضرت فرمود:«آری، این صدای برادرت شیطان بود».(1)

..........................................................................................................................

1-نمونه ی معارف،ص119;به نقل از لئالی الاخبار ص659-علی(ع)وزندگی،ص84 به نقل از 1001داستان،ص450./////منبع اصلی:کتاب 636 داستان از امام علی(ع)-مولف هادی قطبی-ناشر:انتشارات احمدیه\\\\\

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۵۵
HOSSEIN,A

استاد محمد صدیق منشاوی در سال 1299 هـ.ش در شهر منشاة مصر در خانواده ای بسیار مذهبی پا به عرصه وجود گذارد.
پدرش شیخ صدّیق منشاوی یکی از قاریان صوفی منش بود که هرگز در مسیر تلاوتش اجر و پاداش طلب نکرد. از این رو فرزندش محمد را نیز با چنین علایقی پرورش داد تا جایی که تلاوت را تنها به جهت اینکه متعلّق به این کتاب مقدس است برگزید. شیخ صدّیق منشاوی را فردی در کمال خشوع و خضوع می خوانند. گویند او چنان تقوا پیشه بود که هرگز در هیچ تلاوتی بر اجر و پاداش آن سخنی نگفت؛ تنها در محل حاضر می شد، آنگاه با وقاری سرشار از خشیت الهی باز می گشت و این شیوه ای بود که در میان فرزندانش نیز نیک مشهود است.
 

محمد صدّیق از آنجائیکه در شهر منشاة تولد یافت. چون پدرش به منشاوی ملقّب گردید. با تشویق و تعلیم پدر به آموزش معارف قرآنی و تعلیم قرائتهای مختلف پرداخت چرا که پدرش نیز از قاریان مشهور عصر خود بشمار می آمد.
استاد منشاوی از همان ابتدا به حفظ کامل قرآن پرداخته و از 9 سالگی به بعد در ماه مبارک رمضان شبهای قرائت قرآن برگزار می نمود و این امر ادامه داشت تا اینکه مرحوم استاد به سن جوانی رسید و طنین صدایش رسا و پخته گشته و بصورت قاریِ صاحب سبکی در شهر و دیارش مشهور شد و پس از چندی با ورودش به رادیو جمهوری عربی مصر و پخش تلاوتهایش به شهرتش افزوده گشت و بصورت یکی از اساتید قراء مشهور مصر در آمد.
استاد منشاوی به واسطه عمر کوتاهش به مقدار کمی از کشورهای جهان موفق به مسافرت شده است و تنها در کشورهای سوریه، کویت و برخی از کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس مسافرت نموده و به تلاوت قرآن پرداخت. استاد منشاوی دارای برادری است بنام شیخ محمود منشاوی که سبک قرائت او نیز بسیار شبیه به سبک و شیوه قرائت استاد است.
استاد منشاوی در اواخر عمر کوتاهش بر اثر ابتلاء به بیماری سرطان حنجره مجبور به عمل جراحی گلو گشت و شدت بیماری چنان بود که پزشکان معالجش او را از تلاوت قرآن منع نمودند. او را شهید القرّاء نامیدند. چه آن زمانی که طبیبان معالجش، وی را از تلاوت کتاب خدا بر حذر داشتند وی نپذیرفت، چه زندگی جدای از مکتب و کلام دوست نه تنها برای او بلکه برای تمام کسانی که در این راه گام گذارده اند بسی سخت و دشوار است.
آخر الامر اجل استاد را مهلت نداد و بیماری حنجره او را از پای در آورد و او که سالیان سال به خدمت گذاری و آموزش و قرائت قرآن کریم پرداخته بود سرانجام در سن 49 سالگی به سال 1348 هـ.ش در شهر قاهره جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شما عزیزان می توانید تلاوت کل قرآن کریم توسط این قاری بزرگوار را در ادامه مطلب دانلود کنید.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۱۹
HOSSEIN,A

 

شحات محمود انور یکی از قاریان مشهور جهان می باشد،وی در مسابقات بین الملی قرآن در سالن اجلاس تهران حضور داشت،و در اختتامیه آن نیز تلاوتی زیبا و دلنشین ادا کرد.

ایشان ابتدا آیاتی از سوره آل عمران،سوره حمد و سوره شمس را قرائت می کند.

حال ما فایل صوتی این تلاوت زیبا را آماده دانلود قرار دادیم تا شما نیز از شنیدن این تلاوت زیبا لذت ببرید.

ایشان نیز هنگام مصاحبه گفتند برای علاقه مندان به تلاوت که برای رسیدن به درجات والا در قاری بودن،حفظ قرآن قبل آن ضروری است[چنان که اگر شخص تلاوت خود را از دل خود بخواند بهتر میتواند عمل قرائت و تلاوت را انجام دهد.]

دانلود در اینجا

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۹۴ ، ۰۰:۱۵
HOSSEIN,A


سلامی دوباره به دوستداران اهل بیت(علیهم السلام)

این بار مداحی حاج علی اکبری اهری که شعر دلنشین شاعر اهل بیت *آقای عطفی رو در یکی از طشت گذاری هاشون در اهــر اجرا کرده اند رو براتون واسه دانلود می ذاریم،این مداحی در قالب mp3هست،که خیلی با صدای رسا اجرا شده،و قبلا هم در وبلاگ حاج علی اکبری منتشر شده است.
امیدواریم خوشتون بیاد.
منتظر نظرتون هستیم.
-------------------------------------------------------------------------------------------
*-بابک عطفی اهــری یکی از شاعران دوست داشتنی و جوان کشورمون هستن،برخی از مطالب وی در وبلاگ وی منتشر شده،اما متاسفانه به دلیل خرابی سرور وبلاگ مجبور به از سر گرفتن ساخت وبلاگشون شدن میتونید اینجا با اشعار آقای عطفی بیشتر آشنا شوید.
بقیه در ادامه مطلب

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۴ ، ۲۱:۳۳
HOSSEIN,A
نتایج مسابقه پیامکی هفت نشانه

 
با سلام
نتایج مسابقه سراسری پیامکی نماز(هفت نشانه) که در ماه رمضان توسط ستاد اقامه نماز برگزار شده بود،فردا اعلام خواهد شد.
به 50نفر از هر استان که پاسخ درست را فرستاده اند،به قید قرعه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
پس میتوانید نتایج اصلی را فردا(94/05/10)،از همین سایت یا سایت ستاد اقامه نماز به نشانی www.namaz.ir مشاهده کنید.
امیدواریم شما نیز از برندگان این مسابقه باشید،و با امید این که همه ی ما از نمازگزاران واقعی باشیم و فقط نماز را در سخن نشان ندهیم بلکه در عمل.
۱۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۱
HOSSEIN,A

همنشین پیامبر

شرط همنشینی با پیامبر اعظم(ص)

 

از پیامبر(ص) نقل شده است: هرکس نماز او نیکو باشد و عیالمند باشد، و مال او کم باشد و غیبت مسلمانان را نکند،در بهشت با من خواهد بود.

مردی به پیامبر(ص) عرض کرد: خدا را بخوان که مرا از اهل شفاعت تو قرار دهد و در بهشت همنشینی با تو را روزی ام گرداند، حضرت فرمودند:

مرا با بسیاری سجود کمک کن.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۰۰
HOSSEIN,A