مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

آخرین آمار کرونا ویروس در ایران

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲ ب.ظ

چند هفته ای است که واژه "کرونا ویروس" بیش تر به گوش می خورد. ذره ای نانومتری که توجه تمام مردم جهان را به خود جلب کرده است. آخرین آمار شیوع این بیماری را در ادامه این مطلب ببینید.

همان اوایل بود که خبرها حاکی از آن بود که یکی دو نفر در شهر ووهان چین به ویروسی مبتلا شده اند که شبیه ...

 

همان اوایل بود که خبرها حاکی از آن بود که یکی دو نفر در شهر ووهان چین به ویروسی مبتلا شده اند که شبیه ویروس هایی است که از قبل شناسایی شده بودند مثل سارس، مرس، آنفولانزا و حتی سرما خوردگی ساده. اما این ویروس نسل جدید، طی جهشی و تغییراتی که بنا به عوامل گوناگون و شرایط نامعلوم اتفاق افتاده، روی ترسناک تری از خود را نشان داده است. مبتلایان به این ویروس علایم سرماخوردگی و انفولانزای شدید رو از خود نشان می دهد و آنچه که معلوم است این ویروس اغلب به ریه و دستگاه تنفسی تمرکز می کند و علایم حاد و شدیدتر مربوط به تنفس و دمای بدن (تب) است.

ویژگی جدیدی که این ویروس نسل جدید کسب کرده، افزایش قدرت سرایت و شیوع آن است که نسبت به ویروس های قبلی متمایزتر نشان می دهد. این ویروس در یک محیط بیرونی حتی تا دو هفته می تواند زنده بماند. این ویروس موجود زنده به حساب نمی رود چون علایم زنده بودن مثل تقسیم و تولید مثل و رشد ندارد، ولی به محض ورود به داخل بدن به یاخته های فرد حمله می کند و با اتصال به آن ها رنای (RNA) خود را وارد یاخته فرد می کند و به کمک همان یاخته رنای خود را تکثیر می دهد و باعث از بین رفتن یاخته میزبان و تولید تعداد زیادی ویروس جدید می شود. تا کنون برای هیچ ویروسی داروی قطعی ساخته نشده است تلاش برای تولید واکسن نیز تاکنون بی نتیجه بوده است. و کرونا ویروس هم درمان خاصی ندارد پس پیشگیری و جلوگیری از ابتلا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

بهداشت فردی خود را تا می توانید افزایش دهید و از رفتارهایی که احتمال بیمار شدن دارد پرهیز کنید. به توصیه های عمومی بیشتر توجه کنید. نکته ی دیگری که بهتر است اشاره شود اینست که در عین این که مراقب سلامتی خود هستید به بهداشت خود و اطراف اهمیت می دهید، از توجه به شایعات ترعیب کننده و استرس زا دوری کنید و با آرامش کامل به زندگی عادی خود ادامه دهید. اضطراب و ترس از آن چه اتفاق می افتد و خواهد افتاد نه تنها مفید نیست بلکه در سیستم ایمنی بدن شما که تنها امید مقابله برای درمان است، تاثیر گذار بوده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما شده و احتمال ابتلا به بیماری های گوناگون را افزایش خواهد داد. آرامش جسمی روح شما را نیز تسکین خواهد داد. با افزایش اضطراب هورمون ها و ماده هایی در بدن ساخته می شوند که بر یاخته های دفاعی اثر کاهنده و تضعیف کننده می گذارند.

نفس عمیق بکشید لازم نیست بترسید کار خاصی انجام بدهید، اخبار را از منابع رسمی دنبال کنید. دست و صورت خود را مرتب و دقیق بشورید از تماس با محل های عمومی پرهیز کنید. در تجمعات نباشید. بهداشت خود را افزایش دهید و از غذاهای مقوی و سالم و تقویت کننده استفاده کنید.

از ماسک تنها زمانی بهتر است استفاده کنید که 1- در مکان عمومی و شلوغ باشید، 2- علایم سرماخوردگی داشته باشید، 3- نزدیک افراد مریض و سرماخورده باشید ...

در جدول زیر آخرین آمار مبتلایان و تلفات این ویروس را می توانید مشاهده کنید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">