مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

مراحل ثبت نام در بورس

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۵:۰۹ ب.ظ

با داغ شدن بحث سهام عدالت و افزایش اخبار حول بازار بورس، تعداد کثیری از افراد به دنبال ثبت نام و آشنایی با این بازار هستند. ما در این مقاله قصد داریم تا مراحل ثبت نام در بازار سرمایه (بورس) را توضیح دهیم و بگوییم که شما به چه نحوی خواهید توانست قسمتی از سهام یک شرکت بزرگ حاضر در بورس را بخرید.                                            

ابتدا قبل از آشنایی با مراحل ثبت نام در بورس و دریافت کد منحصربه فرد بورسی، چند اصطلاح را با هم مرور می کنیم:

 

  • کارگزار کیست؟ کارگزار به فرد یا سازمانی گفته می‌شود که بین خریدار و فروشنده ارتباط لازم را به وجود می‌آورد و در ازای آن حق‌العمل (حق کمیسیون)دریافت می نماید.
  • بورس اوراق بهادار: در بورس اوراق بهادار دارایی های مالی از قبیل سهام، اوراق مشارکت و… مورد معامله (خرید و فروش) قرار می گیرد. در ایران، به بازار خرید و فروش اوراق بهادار که به طور رسمی و دایٔمی در محل معینی تشکیل می شود “بورس اوراق بهادار” می گویند.

برای ثبت نام و دریافت کد بورسی ابتدا باید یک کارگزاری انتخاب کنید که ما اینجا کارگزاری آگاه رو بهتون پیشنهاد می کنیم.

ابتدا وارید این لینک شوید.

در پنجره ای که برایتان باز می شود گزینه «ثبت نام دریافت کد بورسی رایگان» را انتخاب کنید.

سپس «ثبت نام جدید» را انتخاب کنید.

کد ملی خود را دقیق وارد کنید.

در صفحه که وارد خوهید شد باید اطلاعات خواسته شده را با دقت پر کنید. دقت کنید که اطلاعات را درست وارد کنید چون قادر به ویرایش بعد از ثبت نام نخواهید بود.

مراحل عبارتند از:

ابتدا مشخصات شخصی از شما پرسیده می شود، مانند شماره شناسنامه، کد پستی، نام و نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد، محل صدور، محل تولد،استان، شهر، شماره سریال عددی و حرفی شناسنامه.. که باید دقیق و بدون اشتباه پر کنید. شما باید یک آدرس ایمیل که مال خودتان باشد نیز وارد کنید و هم چنین شماره همراهی که بهتر است به نام خودتان باشد. سپس نام کاربری و رمز عبور انتخاب می کنید. (دقت کنید در جایی یادداشت کنید که در صورت فراموشی با مشکل مواجه نباشید).

سپس اطلاعات شغلی خود را انتخاب و وارد نمایید. آدرس محل اشتغال را اگر ثابت نیست آدرس منزل خود را وارد کنید.

تحصیلات و میزان در آمد را نیز باید پر کنید. (در قانون فعلی نیاز به ارائه مدرک تحصیلی نیست، اما بهتر است که هنگام احراز هویت به همراه داشته باشید.

در مرحله باید یک حساب بانکی که به نام خودتان است را وارد کنید. اگر کارت دارید ولی شماره حساب یا شبای آن را ندارید می توانید از سایت بانک مربوط اطلاعات مربوط به کارت خود را دریافت کنید.

نام بانک و شعبه ای را که نیز در آن افتتاح حساب کرده اید و پرونده بانکیتون موجود هست را باید وارد کنید. برای آگاهی از کد و نام شعبه بانک شهرتون باز می میتونید از سایت بانک مربوط و لیست و آدرس شعب، اطلاعات شعبه بانک خودتون رو دریافت کنید.

خوب اگه تمام مراحل را با دقت پر کردید می رسید به مشاهده و بررسی؛

اطلاعات خود را با دقت مرور کنید و چندبار بخوانید تا اگر خطایی داشتید ویرایش کنید. چون بعد ثبت نام قادر به ویرایش نبوده و با مشکل مواجه خواهید شد.

اگر اطلاعات نمایش داده شده رو تایید می کنید که صحیح هستند تیک پایین صفحه رو بزنید و برید مرحله بعد.

در این مرحله کارگزاری اطلاعات شما را خودکار وارد سامانه سجام خواهدکرد. و نیاز ندارید برای ثبت نام سجام به سایت یا لینک دیگری مراجعه کنید.

کد تاییدی که به شماره همراهتان که در اول فرم وارد کردید، ارسال شده است، آن را وارد و تایید را بزنید.

خوب تقریبا کار تموم هست. در این مرحله لیست شعب دفاتر کارگزاری آگاه یا در صورت تعطیلی شعب، لیست نزدیک ترین دفتار پیشخوان دولت را مشاهده می کنید.

حال باید منتظر دریافت کد ده رقمی سجام باشید. اگر اطلاعاتتون صحیح باشد در عرض چند دقیقه کد را دریافت خواهید کرد.

حالا باید در ساعات کاری با در دست داشتن مدارک (کد ده رقمی سجام، کارت ملی، شناسنامه، بهتر است مدرک تحصیلی یا کارت دانشجویی تان را نیز به همراه داشته باشید) به نزدیک ترین دفتر پیشخوان یا آگاه مراجعه کنید و آن جا مراحل حضوری احراز هویت و تایید اطلاعات شما انجام شود. حدود چهل هزار تومان نیز هزینه خواهد داشت.

مرحله آخر: اگر این مرحله را نیز انجام دادید، بعد چند روز پیامک دریافت کد بورسی و فعال شدن حساب کارگزاری برای شما ارسال خواهد شد و خواهید توانست با وارد شدن به سامانه معاملاتی آنلاین آگاه (online.agah.com) معاملات خود را شروع کنید.

****************

اگر به خاطر سهام عدالت می خواهید در بورس ثبت نام کنید. توجه کنید دو راه دارید یا سهم خودتون رو به شرکت سرمایه گذاری استانی واگذار می کنید (غیر مستقیم) که سهام شما را مدیریت کند و شما قسمتی از سهام آن شرکت استانی را داشته باشید که در این صورت نیاز به انجام مراحل توضیح داده شده و دریافت کد بورسی ندارید. اما اگر می خواهید توانایی فروش سهام خود را داشته باشید باید روش مستقیم را انتخاب کنید. و برای این کار نیاز به داشتن کد بورسی دارید. و بایستی مراحل توضیح داده شده در قسمت اول مقاله را طی کنید و وقتی به مرحله آخر رسیدید وارد سایت سهام عدالت (samanese.ir) شوید و روش مستقیم را برای آزادسازی سهام خود انتخاب کنید.

اطلاعات تکمیلی در این مورد بروزرسانی خواهد شد.

تندرست باشید و پرسود.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">