مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

عملیات تیم گروهک تروریستی ضد انقلاب خنثی شد

با هشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) تیم گروهک تروریستی ضد انقلاب که قصد انجام یک حمله تروریستی را داشت، منهدم و عملیات مورد نظر آن خنثی و مقادیر زیادی سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات در گفتگو با شبکه  خبر گفت: در سیستان و بلوچستان با همکاری مرزنشینان غیور در جدار مرزهای شرقی کشور یک گروه تروریستی منهدم شد. این گروه تروریستی که با حمایت برخی کشورهای منطقه همکاری می کرد قصد داشت با 150 کیلوگرم مواد منفجره در مسیر های مواصلاتی مرزهای مناطق عمومی راسک - ایرانشهر را ناامن کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۸:۳۱
HOSSEIN,A

 

حاج محمد باقر منصوری

برای دریافت فایل به ادامه مطلب بروید

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۳
HOSSEIN,A

متن بیانات معظم‌له که در این فیلم مشاهده می‌کنید به شرح زیر است:


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
الحمدلله رب العالمین


عَن الصّادِقِ جعفرِ بنِ محمدٍ علیهماالسلام قالْ اِصْبِرْ عَلی أَعْدَاءِ النِّعَمِ (۱)
«اعداء النعم» مراد آن کسانی هستند که با نعمت‌هایی که خدای متعال به شما داده، آنها با این نعمت‌ها دشمنند. شما نعمت علم پیدا کردید، نعمت آبرو و حیثیت بین مردم پیدا کردید، مالی خدای متعال به شما داده است، نعمت‌های گوناگونی که خدا به شما می‌دهد، بعضی‌ها با این نعمت‌هایی که خدا به شما داده دشمنند؛ یعنی حسودند، حسودی می‌کنند. در واقع آن کسی که حسادت می‌کند و دشمنی می‌کند با شما به خاطر لطفی که خدا به شما کرده، او با شما دشمن نیست، با آن نعمت‌ها، با آن امتیازاتی که شما دارید، با آنها دشمن است.
می‌فرماید که اِصْبِرْ عَلی أَعْدَاءِ النِّعَمِ؛ صبر کن، مقابله به مثل نکن اگرچنانچه آنها علیه شما حرفی می‌زنند، توطئه‌ای می‌کنند، کاری می‌کنند، شما پاسخ دشمنی آنها را با صبر بده نه با عمل متقابل؛ چرا؟

فَإِنَّکَ لَنْ تُکَافِئَ مَنْ عَصَی اللهَ فِیکَ بِأَفْضَلَ مِنْ أَنْ تُطِیعَ اللهَ فِیهِ
عجب عبارت زیبا و پرمغزی؛ می‌فرمایند آن کسی که در مورد تو معصیت خدا را کرده است؛ یعنی بدی تو را گفته، علیه تو کار کرده، حرکتی کرده، اقدامی کرده، تو نمی‌توانی در مقابل این شخصی که با تو دشمنی کرده است، مقابله به مثلی بکنی، مجازاتی کنی، بهتر از آن مجازاتی که خدا می‌کند بر اثر اینکه تو اطاعت کنی خدا را درباره‌ی او.
این مثل این می‌ماند که فرض کنید کسی دشمن شما است به خاطر اینکه شما بین یک گروهی از مردم آبرومندید، حیثتی دارید؛ خب بهترین مجازات او این است که شما کاری کنید که آبرویتان بشود ده برابر. یعنی این بهترین مقابله‌ی با او است. چرا؟ چون شما به خاطر این اطاعت الهی باز تفضلات بیشتری از خدا شامل حالتان می‌شود.


۱) الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی 158

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۹
HOSSEIN,A

 

ابراهیمی دینانی گفت: فلسفه همان حکمت است؛ فلسفه، حکمت و معنی را آشکار و فکر را از اسطوره جدا می کند. فلسفه می خواهد افسانه را از غیر افسانه و اسطوره را از غیر اسطوره جدا و معانی آنها را آشکار کند.

 

حجت‌الاسلام سید هاشم الحیدری در «اولین همایش ملی هیأت‌های فعال در عرصه اربعین» به بیان نکات و تذکرات مهمی پیرامون کیفیت حضور هیأت‌های ایرانی در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی پرداخت.