مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

همنشین پیامبر(ص)

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۰۰ ب.ظ

همنشین پیامبر

شرط همنشینی با پیامبر اعظم(ص)

 

از پیامبر(ص) نقل شده است: هرکس نماز او نیکو باشد و عیالمند باشد، و مال او کم باشد و غیبت مسلمانان را نکند،در بهشت با من خواهد بود.

مردی به پیامبر(ص) عرض کرد: خدا را بخوان که مرا از اهل شفاعت تو قرار دهد و در بهشت همنشینی با تو را روزی ام گرداند، حضرت فرمودند:

مرا با بسیاری سجود کمک کن.

همنشین پیامبر

 ربیعت بن کعب گوید: روزی رسول خدا(ص) به من فرمودند:ای ربیعه! هفت سال است که به من خدمت میکنی،آیا از من حاجتی نداری؟ عرض کرد: یا رسول الله(ص)!

مرا مهلت ده تا فکر کنم.فردا صبح که به حضور ایشان رفتم به من فرمودند: ربیعه! حاجتت را بخواه.

عرض کردم از خدا بخواه مرا به همراه شما به بهشت وارد کند.

حضرت از من پرسیدند؟ چه کسی این را به تو یاد داد؟

عرض کردم:یا رسول الله(ص)! هیچ کس. با خود اندیشیدم و گفتم: مال و ثروت فنا پذیر است و اگر عمر طولانی و فرزند طلب کنم،آخرش مرگ است.

 ربیعه گفت: حضرت مدتی سرشان را پایین انداختند و سپس فرمودند:

این کار را خواهم کرد به شرط این که مرا با زیادی سجده ها یاری کنی.

 

منبع:کتاب -قصه های دلنشین-کاظم سعید پور-نشرجمال

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">