مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

آیین رونمایی از کتاب دفاع هوشمند در اندیشه های امام خامنه ای (مدظله العالی) 1دی1394 با حضور وزیر دفاع و شماری از مسئولان لشکری و کشوری در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کتاب دفاع هوشمند در اندیشه های امام خامنه ای ارائه تصویری نمادین و همه جانبه از اندیشه های دفاعی ایشان و دست یافتن به حقیقت و کلیت آنها با استفاده از روش توصیفی و تحلیلی است.
این کتاب در چهار گفتار گردآوری و تدوین شده که در گفتار نخست مفاهیمی چون اندیشه ، قدرت ، تهدید ، جهاد و جنگ بررسی شده است.
در گفتار دوم ابتدا مفاهیم کلیدی قدرت یعنی قدرت نرم و قدرت سخت مورد بررسی قرار گرفته و سپس با مقایسه تطبیقی آنها به دلایل ظهور و شکل گیری واژه قدرت هوشمند پرداخته است.
گفتار سوم واژه مهمی چون جنگ سخت و جنگ نرم را تشریح می کند و به بررسی جنگ نرم در نگاه قرآن و مقام معظم رهبری می پردازد.
در گفتار چهارم به طور مشروح به واژه کلیدی دفاع هوشمند و مفهوم آن اشاره شده است.
سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین رونمایی از کتاب دفاع هوشمند در اندیشه های امام خامنه ای(مدظله العالی) گفت: اندیشه تابناک مقام معظم رهبری که برگرفته از منابع دینی، قرآن و روایات است، بزرگترین و اساسی ترین عامل در تحقق دفاع و تامین امنیت به شمار می رود که در سایه آن پیشرفت همه جانبه با وجود همه دشواری هایی که از داخل و خارج به وجود آمده در کشور صورت گرفته است.
وی افزود: در این خصوص واکاوی و تفسیر اندیشه رهبر حکیم و فرزانه در حوزه دفاع هوشمند به مثابه قرائتی نوین از اصول اساسی و آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) اجتناب ناپذیر و رسالتی معنوی برای صاحبان تفکر و قلم در این عرصه به شمار می رود از این رو تفسیر افکار و سیره عملی معظم له به عنوان شخصیتی که سکان هدایت و بالندگی خیزش تمدن اسلامی را برعهده دارد می تواند گامی کوچک از جانب وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حق شناسی تلقی شود.
گرداورنده و تدوینگر این کتاب، رحمان لطفی مرزناکی است و انتشارات آوای سبحان چاپ نخست آن را در 3 هزار نسخه منتشر کرده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">