مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

حضرت مهدی و اقتدای حضرت مسیح به ایشان!؟

شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۴۴ ب.ظ

در مورد حضرت حجت سلام الله علیه مطالب بسیاری وارد شده است و تفصیلا در مورد علامات و حوادثی که در زمان ایشان و قبل از ظهور ایشان محقق می شود،  اخبار اسلامی تکلم کرده اند و کتابهای حدیثی و تحلیلی فراوانی هم در این زمینه نگاشته شده است.

با عرض سلام و تبریک به مناسبت روز ولادت امام عصر علیه السلام منجی عالم انسانیت 

 

***در مورد حضرت حجت سلام الله علیه مطالب بسیاری وارد شده است و تفصیلا در مورد علامات و حوادثی که در زمان ایشان و قبل از ظهور ایشان محقق می شود،  اخبار اسلامی تکلم کرده اند و کتابهای حدیثی و تحلیلی فراوانی هم در این زمینه نگاشته شده است.

 

+++یکی از حوادث عجیب و در عین حال مهمی که در زمان ظهور وجود مبارک امام عصر علیه السلام محقق می شود، نزول حضرت مسیح علیه السلام و اقتدای ایشان به حضرت حجت علیه السلام است. این واقعه و حادثه ی مهم و عجیب در احادیث بسیاری در نزد همه ی مسلمین وارد شده،  هم در کتب شیعه و هم در کتب اهل تسنن وارد شده و این امر جزء امور مسلم در نزد مذاهب اسلامی است. 

 

اما عجیب در مساله این است که شخصیتی بزرگ مثل حضرت مسیح علیه السلام که از انبیای اولوا العزم می باشد به حضرت حجت اقتدا می کنند. این مساله نشان از عظمت معنوی و جایگاه بزرگ ایشان در نزد خدای سبحان است که نبی اولوا العزم به ایشان اقتدا می کند. اما برای اینکه مساله به درستی تبیین شود و غرابت این امر کاسته بلکه از بین برود باید گفت که؛  

 

###مقامات معنوی و الهی سه نوع هستند؛  نبوت،  رسالت و امامت 

 

+++در نزد شیعه، مقام امامت افضل از مقام نبوت و رسالت است و کسی که صاحب مقام امامت است برتر از صاحب مقام نبوت و رسالت است. با این بیان روشن می شود که حضرت مهدی سلام الله علیه چون صاحب مقام امامت است پس ایشان برتر از حضرت مسیح علیه السلام که صاحب مقام رسالت هستند می باشند. پس روشن شد که اقتداء حضرت مسیح به امام عصر،  مساله ای عجیب نیست بلکه امری است عادی و طبیعت برتری حضرت مهدی علیه السلام اقتضای اقتدای حضرت مسیح علیه السلام به ایشان را دارد. لذا در احادیث اسلامی وارد شده که زمانی که حضرت مسیح به امام عصر اقتدا می کنند بسیاری از اهل کتاب از یهود و نصاری هم به حضرت مهدی اقتدا می کنند و به ایشان ایمان می آورند. 

 

 

امیدوارم زندگیان مملو از یاد خدای سبحان و ولی ایشان حضرت حجت علیه السلام باشد....... 

 

منبع؛برداشتی از کتاب الامام المهدی الموجود الموعود، صفحه ی 258،259،  حضرت آیت الله جوادی آملی حفظه الله تعالی 

 

بخوانید در منطق بیان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">