مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

اهداف قیام عاشورا از زبان امام حسین(ع)

چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۰۳:۳۹ ب.ظ

عده ای می گویند که واقعه عاشورا مربوط به هزار و اندی سال پیش است و حتی اگر حاوی مفاهیمی هم باشد، برای جامعه امروز کارایی ندارد.


آیت‌الله محمد حسین احمدی شاهرودی، کارشناس مسائل مذهبی و عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو باخبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛جوان با اشاره به انتقاد برخی افراد به عزاداری برای امام حسین(ع) گفت: در مواجهه با عزاداری ها، عده ای می گویند که واقعه عاشورا مربوط به هزار و اندی سال پیش است و حتی اگر حاوی مفاهیمی هم باشد، برای جامعه امروز کارایی ندارد.
وی افزود: همچنین این افراد می گویند که گریه و زاری و عزاداری برای فردی که در آن زمان کشته شده است و سال های سال از کشته شدنش می گذرد، دردی از درد های جامعه را دوا نمی کند.
احمدی شاهرودی در جواب شبه های وارد شده به عزاداری امام حسین(ع) بیان کرد: در جواب این شبه ها باید بگویم که اهداف امام حسین(ع) معطوف به زمان، مکان و قوم خاصی نیست. یعنی مفاهیمی که در واقعه عاشورا و پس از آن بیان شد، مفاهیمی است که جامعه امروز نیز به آن نیاز دارد. مانند اصلاح امت و برافراشته شدن پرچم دین.
این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص اهداف قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: هنگام خروج سید الشهداء(ع) از مدینه به سوی مکه، محمد حنفیه(ره) از برادر خود امام حسین(ع) خواستند که در این حرکت و قیام خود، تجدید نظر کنند. امام حسین(ع) به محمد حنفیه(ره) می گوید که به حرف وی توجه می کند و چند روزی توقف کرده و به این موضوع فکر می کند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجود اینکه امام حسین(ع) با برادر خود وعده کردند، ایشان نیمه های شب از مدینه خارج شدند. محمد حنفیه(ره) با شنیدن این خبر خود را به کاروان سید الشهداء(ع) رساند و به برادر خود گفت که چرا وعده ات با من را شکستید. امام حسین(ع) در جواب محمد(ره) می فرمایند « در خواب جدمان رسول الله(ص) را دیدم. ایشان به من دستور داد که از مدینه خارج شو.»
احمدی شاهرودی ادامه داد: محمد حنفیه(ع) می گوید که با وجود عاقبتی که این سفر برای شما دارد، چرا با خانواده می روید. امام حسین(ع) می فرمایند که این هم دستور رسول خدا(ص) بود. در این جا امام حسین(ع) به برادرش می فرمایند « محمد، من نه از روی خود خواهی، خوش گذرانی، فساد و هیچ چیز دیگر خروج نکرده ام. بلکه هدفم، اصلاح امت جدم است.» 
وی با اشاره به هدف دیگر امام حسین(ع) گفت: امام حسین(ع) باز هم پیش از کربلا، در صحرای منا و در خطبه ای می فرمایند « خدایا؛ تو می دانی که من برای کسب قدرت و امکانات بی ارزش خروج نکردم. قیام من برای برافراشته شدن پرچم ارزش های الهی، آبادی سرزمین های تو، اصلاح بلاد و اجرای احکام تو بود.»
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان اضافه کرد: با مطالعه اهداف قیام امام حسین(ع) که شامل اصلاح امت و برافراشته شدن ارزش های اسلامی است، به این نتیجه می رسیم که باید مجالس عزاداری برگزار شود، چرا که نیاز امروز ما همین موضاعات هستند و با برپایی مجالس عزاداری می توانیم آن را در جامعه بیان و اجرایی کنیم.

برگرفته شده از سایت پایگاه خبرنگاران جوان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۸
HOSSEIN,A

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">