مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت

وبسایت فرهنگی-آموزشی مودت

مودت، جایی است برای علم آموزان، دانش آموزان، و علاقه مندان به مطالب فرهنگی در حیطه های گوناگون. شما در این جا مطالب آموزشی و درسیT مطالب علمی ادبی مختلف مثل شعر، مقاله مطالب چندرسانه ای فرهنگی مثل موسیقی، مداحی، مولودی خواهید یافت.

آخرین نظرات
  • ۲۲ آذر ۹۷، ۱۷:۳۱ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۳:۳۰ - نگار جهانشاهی
    عالی

به گزارش خبرنگار اهروصال، اهری‌ها هم‌زمان با مردم سراسر کشور به یاد عزیز زهراء (س) خون گریستند و یکپارچه سیاه‌پوش شدند.

امسال عزاداری‌های اهری‌ها با شور و شوق حسینی رنگ و بویی خاص به خود گرفته بود و همه مردم من‌جمله مرد و زن، کوچک و بزرگ، دختر و پسر و پیر و جوان یک‌صدا فریاد یا حسین سر می‌دادند.

امروز عاشورا، عظیم‌ترین روز خلقت و آفرینش است‌، امروز خون حسین(ع) که بهانه آفرینش است به آسمان پاشیده می‌شود و ملائک آسمانی در عزای جگرگوشه خاتم‌النبیین اشک ماتم می‌ریزند‌.

امروز پس از ۱۴۰۰ سال هنوز هم‌صدای دادخواهی حسین(ع) از فراسوی زمان به گوش می‌رسد‌، صدای مظلومیت او را نشنیدند آن‌هایی که شکم‌هایشان از مال حرام پر شده بود و وعده‌های دروغینی که سران ظلم داده بودند، گوش‌هایشان را ناشنوا کرده‌ بود‌.

تاسوعا مقدمه عاشوراست و عاشورا اوج فداکاری و ایثارگری

آیت‌الله جواد حاجی‌زاده امام جمعه اهر در گفت‌وگویی، نماز را دیگر پیام نهضت امام حسین(ع) برشمرد و اظهار داشت: انقلاب امام حسین (ع) برای احیای ارزش‌های دینی و در رأس آن‌ها نماز بود. وقتی در ظهر عاشورا ابو ثمانه صیداوی نماز ظهر را محضر امام یادآور شد، حضرت مشغول جنگ و مبارزه بود. عزیزان به اهتمام ائمه هدا(ع) نسبت به فرائض مخصوصاً نماز توجه کنید.

وی افزود: محرم، ایام قرائت قرآن و عبادت و ذکر و مناجات بوده و بهتر است شب عاشورا را به یاد احیای امام حسین(ع) احیاء نگهداریم. خدای‌ناکرده طوری نباشد که مشغول عزاداری بوده باشیم و از سایر عبادات غافل شویم، البته عزاداری خود مهم است، اما حساب‌شده. ترک نماز و عبادت هتک حرمت امام حسین(ع) است.

آیت‌الله حاجی‌زاده با اشاره به اینکه تاسوعا مقدمه عاشوراست و عاشورا اوج فداکاری و ایثارگری است، اضافه کرد: امام حسین(ع) و یاران با وفایش با خون پاک خود نهال اسلام را آبیاری نمودند. اما باید بدانیم امروز وظیفه ما صرفاً جریان امام حسین و عاشورا بنحو الحکایه نقل کردن و رد شدن نیست، باید بدانیم امروز در مقابل اسلام و وقایع عاشورا و نهضت امام حسین(ع) چه وظیفه‌ای داریم، امروز باید متوجه باشیم شجره خبیثه زمان چه کسانی هستند، امروز باید بدانیم چه کسانی می‌خواهند از پشت به پیکر اسلام شمشیر بزنند که در صورت شناخت، خواهیم توانست از عاشورا عبرت اخذ نمائیم. اینکه ۴۰ سال بعد از رحلت پیامبر این جریان اتفاق افتاد، خود دارای علت است، با شخصیتی همچون امام حسین(ع) این دردانه پیامبر مقابله نمودند و حضرت آقا در این رابطه دارای فرمایشات متعددی هستند. باید آگاه باشیم دشمن با ایجاد بعضی خرافات در پی تحریف عاشوراست، ما باید هرگز اجازه تحریف را به آن‌ها ندهیم و در عزاداری‌هایمان سیره بزرگان دین را در نظر داشته باشیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۱
HOSSEIN,A

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">